BARISTAINSTITUTE.COM

Työ kahvilan tiskin takana ei ole enää vain tapa rahoittaa opintoja, vaan ura, johon halutaan satsata. Siksi Paulig halusi rakentaa kanssamme oman median baristoille ja muille intohimoisille kahvihifistelijöille.

Ajattelu siirrettiin rohkeasti pois omasta brändistä – kohderyhmää ei kiinnosta kertooko juttu Pauligin vai kilpailevan pienpaahtimon baristasta.

Vastaamme verkkosivuston ulkoasusta, osasta videotuotannosta ja sisällöistä. Lisäksi sparraamme, editoimme ja hakukoneoptimoimme Pauligin kouluttajien blogeja. Aiheet ideoidaan yhteisissä toimitusneuvostoissa.

 

OMA MEDIA

Baristainstitute.com on englanninkielinen verkkomedia, jonka kohderyhmää ovat alan ammattilaiset ja intohimoisesti kahviin suhtautuvat kotibaristat Pauligin kohdemaissa.

SUUNNITTELUPERIAATTEET

  • Teemme oppimisesta hauskaa

  • Vahvistamme baristojen ammattiylpeyttä ja osaamista

  • Jaamme Pauligin kahviosaamista alan ammattilaisille.

  • Herätämme uteliaisuutta ja mielenkiintoa.


ASIAKASYMMÄRRYS

Halusimme selvittää, millaista kahvisisältöä kahviin intohimoisesti suhtautuvat, tarvitsivat ja millaisen sisällön he kokivat hyödyllisiksi ja haluttaviksi.

Pyysimme 10 panelistia Suomesta, Ruotsista, Australiasta, Venäjältä, Virosta ja Latviasta kertomaan millainen olisi maailmanluokan media ammatibaristoille. 

Menetelmät

  • Luotaintehtävä: mediapäiväkirja 2 viikon ajan.

  • Ryhmätyöt ja haastattelut

  • Kuva- ja videotehtävä

Sisältöstrategian mukaisella tuotannolla ollaan kyetty saavuttamaan kohderyhmälleen määrälliset ja laadulliset tavoitteet sekä tekemään baristainstitute.com sivustosta yhden maailman suositummista kahvimedioista.

TULOKSET

Sisältöjen suosio lajityypeittäin

Ote avainsana-analyysista, jolla voidaan tarkistaa aiheen kiinnostavuus ja sen suhteellinen osuus eri kuukausina.

Baristainstituutin yleisömäärän kehitys

Ote analyysistä jossa tarkastellaan, avainsanan esiintyvyyttä suosituimpien kysymysten yhteydessä.