Alkon ruoka- ja juomasisällöt omissa kanavissaan nousevat usein sesonkien ykkösiksi – vaikka ne kilpailevat erittäin haastavilla ruokasisältöjen markkinoilla! Tämä kertoo, että sisältöjen hakukoneoptimointi toimii.
Rakensimme Alkon kanssa yhteistyössä monikanavaisen ruoan ja juoman maailmaan keskittyvän sisältökokonaisuuden. Tuotamme Alko.fihin vuositasolla 25–30 uutta juttua ja noin 50 päivitettyä vanhaa juttua tai reseptiä. Hyödynnämme liikkuvaa kuvaa viemällä katselijat maailman upeimmille viiniviljelmille syventämään omaa juomatietouttaan. Tuotamme myös opastavia hyötyvideoita, kuten vaikkapa reseptivideoita, osana muuta sisällöntuotantoa.
Verkkoon viedyt sisällöt helpottavat markkinointia, parantavat saavutettavuutta, rikastavat käytettävissä olevia sisältömuotoja ja osallistavat mukaan sisällöntuotantoon. Alkon verkkokaupan avaamisen jälkeen sisällöt myös ohjaavat verkko-ostoksille.
Alkon sisältöjä varten ei lähdetty tuottamaan uutta omaa mediaa, vaan päätimme hyödyntää olemassa olevia kohtaamispisteitä.
“”Sisällöillä rakennetaan suhteita. Laadukkaiden suhteiden kautta voidaan vaikuttaa moniin muihin yrityksen menestystekijöihin kuten vahvaan brändiin sekä asiakkaiden ja sidosryhmien tyytyväisyyteen, asenteisiin ja mielikuviin. Suhteet varmistavat että tunnettuus perustuu oikeisiin ja todellisiin asioihin ja tekoihin, ei vanhaan mielikuvaan””
Palkittu asiakaslehti Etiketti
Alkon Etiketti-lehti voitti Vuoden 2017 paras ulkoasu -sarjan Aikakausmedian Editkilpailussa. Tuomariston mukaan lehden juhlanumeron ulkoasussa on kaikki mietittyä.
Tuomariston mukaan lehdessä on tasapainoinen ja vivahteikas visuaalisuus sekä laadukas kuvamaailma.
– Lehden taitto on selkeä, kaunis ja yleisfiilikseltään ilmava. Onnistunut paperivalinta ja yksityiskohdat, kuten iso otsikkofontti ja reseptien vinoneliökuvat ja kulmikkaat aaltoviivat, tekevät lehdestä ulkoasultaan viimeistellyn asiakaslehden.