Tervetuloa Toukolaan!

Toukola on lyhytvideoihin keskittynyt uniikki lifestylemedia.

Se tarjoaa rentoja ja helposti lähestyttäviä neuvokkivideoita ja inspiraatiota kotoilijoille ja itse tekeville ihmisille.
Olemme ainoa kotimainen aikakausmedia, joka tavoittaa kuluttajat säännöllisillä lifestyleaiheisilla lyhytvideoilla.

Tuo oma brändisi mukaan Toukolan videosisältöihin

  1. Valitse omalle brändillesi sopiva videokonsepti (esim. Vartissa valmista -resepti)​

  2. Valitse videossa esiteltävät tuotteet​

  3. Jätä tuotanto Toukolan tiimin hoitoon​

  4. Brändisi näkyy Toukola-mediassa, Kotilieden palkituissa somekanavissa ja lehdessä sekä laajasti Otavamedian muissa brändeissä.​

missä on toukola?

Toukola sijaitsee Nuuksiossa järven rannalla, vehreässä ja aidon tunnelmallisessa pihapiirissä. Tilan pitkä historia juontaa juurensa Reenpään kulttuurisukuun 1940-luvulle, Toukolaksi se nimettiin vuonna 1983. Punamultaiset rakennukset ja hirsiseinät luovat kotoisaa tunnelmaa ja vievät muistoissa lapsuuden kesämökille.

Konseptina Toukola on enemmän kuin paikka. Se on ”mindset”: Maanläheisyyttä, itse tekemistä, hyvästä ruoasta ja elämästä nauttimista. 

Toukola-media on rentoja ja inspiroivia neuvokkivideoita kotoilijoille

  • Rakensimme Toukolan aitoon tarpeeseen. Kysyimme Kotilieden lukijoilta, millaista sisältöä he haluavat. Vastauksena toivottiin helppoja reseptejä arkiruokailuun ja DIY-vinkkejä. Rakensimme vinkit ja reseptit lyhytvideoiksi, koska videoiden kulutus kasvaa jatkuvasti. 

  • Toukolassa ilmestyy joka arkipäivä uusi lyhytvideo, jonka avulla lukija voi ratkaista arjen haasteita ja inspiroitua.

  • Sisällöt käsittelevät ruokaa, sisustamista, DIYä, käsitöitä ja puutarhanhoitoa.

  • Toukola-videoita tuottavat Kotilieden Sanna Mansikkamäki ja Anni Reenpää sekä kotoilun ammattilaiset Noora Sipilä ja Mikko Marttinen.

  • Lyhytvideot asuvat Kotilieden omalla Toukola-sivustolla, joka elää vuodenaikojen mukana somessa ja Kotiliesi-lehdessä.

*Kysely Kotiliesi.fi kävijöille 10/2022, n: 1900 

 

 Toukolan tekijät esittelyssä​

toimituksen kasvot

Sanna Mansikkamäki

Kotilieden ruokatuottaja ja keittokirjailija Sanna on palkittu Edit-kilpailussa vuoden lifestyle-toimittajana. Hänen kirjoittamansa Peruna – parhaat reseptit -kirja on palkittu vuoden kotimaiseksi keittokirjaksi.



Anni Reenpää

Kotilieden videotuottaja Anni on näppärä käsistään ja visuaalisesti lahjakas moniosaaja. Häneltä syntyvät toimivat vinkit niin puutarhaan kuin askarteluunkin.​



kumppanuuksien kasvot

Mikko Marttinen​

Keittiömestari Mikko on monissa liemissä keitetty kokki. Hän on innovatiivinen ruokaosaaja, joka on työskennellyt muun muassa Olossa, Kaskiksessa ja ulkomailla.​


Noora Sipilä​

Vuoden tarjoilijatittelin voittanut Noora on BasBas Kulman ravintolapäällikkö ja monitaitaja, joka luo tarjoiluvinkkejä ja askartelee.  



 

Toukolan vuosikello

kohderyhmä

Toukolan kohderyhmänä ovat kotoilusta, kokkailusta ja itse tekemisestä kiinnostuneet, ideoita ja inspiraatiota etsivät, jotka ovat tottuneet kuluttamaan videosisältöjä.

•Kotiliesi.fin kävijöistä on mukava kokeilla uusia ruokia, leipoa ja syödä etnistä ruokaa. 

•He seuraavat ruokatrendejä, suosivat kasvisruokaa ja ovat kiinnostuneita viineistä. 

•Heidän ruokavalionsa on terveellinen ja he pyrkivät kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

He ovat kiinnostuneita luonnossa liikkumisesta, rakentamisesta ja remontoinnista, sisustamisesta, kotimaan matkailusta ja puutarhanhoidosta

Otavamedian kokonaistavoittavuus
2,3 miljoonaa

 

Toukola-media tarjoaa 6 erilaista lyhytvideokonseptia

Videot ovat noin 1-2 minuutin pituisia. Tyyliltään ne ovat vauhdikkaita ja rentoja, helposti katseltavissa.

Esimerkkejä videokonsepteista

 

Esimerkkejä Toukolan ilmeestä

Ota kohderyhmä haltuun videon keinoin

Jatkuva näkyvyys, 6 kk

Yhteistyö sisältää:

  • 6 erilaista videota

  • 4 natiiviartikkelia

  • 6 still-kuvaa

  • Postaukset Kotilieden somekanavissa

  • Sisältöjen laaja jakelu Otavamedian verkostossa

  • Sivun advertoriaali Toukola-liitteessä keväällä 2024

  • Pääsy Kotilieden reseptipankkiin vuodeksi

  • Logonäkyvyys Kotiliesi-lehdessä

—————

Pysy top of mindissa, 3 kk

Yhteistyö sisältää:

  • 3 erilaista videota

  • 2 natiiviartikkelia

  • 3 still-kuvaa

  • Postaukset Kotilieden somekanavissa

  • Sisältöjen laaja jakelu Otavamedian verkostossa

  • Sivun advertoriaali Toukola-liitteessä keväällä 2024

  • Pääsy Kotilieden reseptipankkiin vuodeksi

—————

Tavoita nopeasti, 1 kk

Yhteistyö sisältää:

  • 1 erilaista videota

  • 1 natiiviartikkeli

  • 1 still-kuva

  • Postaukset Kotilieden somekanavissa

  • Sisältöjen laaja jakelu Otavamedian verkostossa

—————

Täsmäisku someen

Yhteistyö sisältää:

  • Noin minuutin mittainen video, joka julkaistaan IG Reelsissa ja TikTokissa Kotilieden kanavissa

  • Videosta 3-5 klipin tiiseri IG Storyssa, josta ohjataan asiakkaan sivuille

  • 1 still-kuva

  • Kuvapostaus Facebookissa

 

Näin sisällöt näkyvät Toukolassa ja somessa